Ampumaradat

Vesivehmaan ampumarata

Vesivehmaan ampumarata-alueella sijaitsevat Asikkalan Ampumaseuran pistooli ja pienoiskivääriradat. Näitä ratoja käytetään ruutiase ammuntaan. Lisäksi alueelta löytyy yksityinen Kenraalin rata, johon kuuluu hirvirata sekä 150 m kiväärirata, radan käytöstä sovittava Juha Etu-Sihvolan kanssa puh. 050 377 8379

Ratoja saa käyttää ammuntaan seuraavina aikoina:

• ma – pe klo 08.00 – 20.00
  • la klo 09.00 – 18.00
  • su klo 12.00 – 18.00

Kirkollisina juhlapyhinä ampuminen on kielletty.

Ampumaratojen käyttäjien tulee EHDOTTOMASTI noudattaa ratojen infotauluissa annettuja ohjeita ja määräyksiä.

Kaikki ammutut laukaukset on kirjattava radoilla oleviin ratakohtaisiin vihkoihin.

Pistoolirata

• 30 ampumapaikkaa
  • kääntyvät taululaitteet pienois-, vakio-, ja olympiapistooli ohjelmilla

Pienoiskiväärirata

• 18 ampumapaikkaa

Ratoja uudistettiin vuonna 2010 vastaamaan ympäristöluvan asettamia vaatimuksia.

Sijainti

Vesivehmaan ampumarata-alue sijaitsee Asikkalassa Vesivehmaan Lentokeskuksen pohjoispuolella. Ampumaradan WGS84-koordinaatit ovat: N 61.1525 ja E 25.6962. Hae reittiohjeet.

Radoille lentokentän laidalta johtavan tien suu löytyy navigaattorilla osoitteella Vesivehmaan Lentokeskus 176 (Navteqin karttoja käyttävät laitteet), jos edellistä ei löydy, niin lentokentälle tai sinne johtavalle tielle asti pääsee osoitteella Urajärventie 114.

Vääksyn ilma-aserata

Sisäratana toimii 10 m ilma-aserata. Rata on käytössä vain talvikaudella syyskuusta toukokuuhun.

Radalla on kuusi nauhataululaitteilla varustettua ampumapaikkaa, joissa on mahdollista käyttää myös kaatuvia taululaitteitta. Lisäksi varustukseen kuuluu SEPPO Olympiakiväärirata ja ampumatukia.

Harjoittelukertojen tulokset voi kirjata radalla olevaan suoritusvihkoon.

Rata sijaitsee Asikkalan kuntakeskuksessa Vääksyssä S-market Vääksyn kellarikerroksessa. Sisäänkäynti radalle tapahtuu Rautanetin puoleiselta sivulta, joten lähin parkkipaikka löytyy osoitteella Koulumestarintie 4.